Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Tekst łatwy do czytania i zrozumienia

Archiwum Państwowe w Kielcach znajduje się w Kielcach przy ul. Kusocińskiego 57.

 

Archiwum ma swój oddział w Sandomierzu. Znajduje się on przy ul. Żydowskiej 4.

Dyrektorem Archiwum jest dr Wiesława Rutkowska.
W pracy pomagają jej kierownicy i pracownicy.

Czym zajmujemy się w Archiwum?

W Archiwum przechowujemy materiały archiwalne. Są to stare pisma, mapy, fotografie, nagrania, filmy.
Z tych dokumentów dowiesz się na przykład kiedy ktoś z twojej rodziny się urodził lub umarł, kiedy kupił dom lub ziemię, kiedy wziął ślub, gdzie i kiedy pracował.
Otrzymujemy dokumenty z urzędów, instytucji i od ludzi.
Porządkujemy je, opisujemy co się w nich znajduje, kogo i czego dotyczą, w którym roku je napisano. Naprawiamy je i dbamy, żeby się nie zniszczyły.
Informujemy ludzi jakie mamy dokumenty. Informujemy ludzi w jaki sposób i gdzie sami mogą szukać dokumentów.
Jeśli nie możesz sam odszukać potrzebnego ci dokumentu, pomożemy ci go znaleźć.
Jeśli mamy potrzebny ci dokument, możesz go przeczytać w Czytelni Akt.
Możemy też zrobić dla ciebie jego kopię.
Organizujemy spotkania, wystawy, konferencje, lekcje. Pokazujemy na nich dokumenty, które mamy. Mówimy o tym, gdzie i jak szukać informacji, których potrzebujesz.

Kontakt z pracownikami Archiwum

Zapraszamy Was do Archiwum w Kielcach w poniedziałek od godziny 8.30 do godziny 17.30 i od wtorku do piątku od godziny 8.30 do godziny 15.00.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, zadzwoń na numer 41 260 53 12.
Możesz wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej kancelaria@kielce.ap.gov.pl
Możesz też napisać pismo i wysłać je na adres:
Archiwum Państwowe w Kielcach
ul. Janusza Kusocińskiego 57, 25-045 Kielce
lub przynieść je do Punktu Obsługi Klienta.

Jeśli chcesz przeczytać dokumenty w Czytelni Akt, umów się na konkretny dzień i godzinę. Do Czytelni Akt w Kielcach zadzwoń na numer 41 260 53 12. Możesz też wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej czytelnia@kielce.ap.gov.pl

Zapraszamy Was do oddziału w Sandomierzu od poniedziałku do piątku od godziny 8.30 do godziny 15.00.
Jeśli chcesz się skontaktować z pracownikami oddziału w Sandomierzu, zadzwoń na numer 15 832 25 09.
Możesz wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej sandomierz@kielce.ap.gov.pl
Możesz też napisać pismo i wysłać je na adres:
Archiwum Państwowe w Kielcach
Oddział w Sandomierzu
ul. Żydowska 4, 27-600 Sandomierz
lub przynieść je do Kancelarii.|

Jeśli chcesz przeczytać dokumenty w Czytelni Akt w oddziale w Sandomierzu, umów się na konkretny dzień i godzinę. Do Czytelni Akt w Sandomierzu zadzwoń na numer 15 832 25 09. Możesz też wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej sandomierz@kielce.ap.gov.pl

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2023-08-01 14:46przez:
Opublikowano:2023-08-01 14:46przez: AK
Zmodyfikowano:2023-08-01 14:42przez: AK
Podmiot udostępniający: Archiwum Państwowe w Kielcach
Odwiedziny:2758

Rejestr zmian

  • [2023-08-01 14:42:56]AKn